• Zveřejněno:
  • Zobrazení: 8023

FAQ

Protože se mi množí dotazy ze strany čtenářů této stránky na funkce coptera DJI Phantom, Phantom 2, Phantom 2 Vision +, zde se budou nacházet nejčastější otázky a odpovědi.

 

Po zapnutí modelu blikají diody na zadních ramenech pouze žlutě, neblikají zeleně

- u Phantoma 2, Phantoma 2 Vision (+) je z výroby nastaven letový režim Phantom 2. V tomto režimu je stále aktivní GPS. Takže pokud zapnete model v místnosti nebo tam, kde není singál GPS, pak se v tomto případě aktivuje režim letu ATTI (tedy bez GPS) a diody budou blikat žlutě

- pokud přes software P2 přepnete do Naza V2, pak již bude blikat dioda vždy podle toho, jaký režim si vyberete na přepínaši S1 (GPS, ATTI)

- u Phantoma 1 k tomuto nedojde. Zde máte let pouze v Naza V2 a tak zde bude blikat didoda dle toho, jaký režim máte nastaven, zda GPS (zeleně) nebo ATTI bez GPS (žlutě)

 

Proč mi po zapnutí blikají diody na ramenech (u P1 na diodě na zadní části modelu) 3x červeně, nebo 2x červeněm 1x červeně ?

- systém čeká na plný počet satelitů pro stabilizaci GPS pozice. 3x je nedostatečný počet ke stabilizaci, 1x je již možné letět s GPS, ale přesnost pozice nebdue 100%

 

Jak poznám, kdy mám bezpečně přistát s copterou ?

- u DJI Phantom 2 Vision, Phantom 2 Vision + je k dispozici FPV přes mobilní telefon / tablet a zde vidíme jednak stav akumulátoru stroje a také včas dostaneme upozornění na bezepčný návrat a přistání

- u DJI Phantom 1 a 2 toto v základu není a musíme sledovat zadní ramena coptera, která nám ukazují stav baterie. Jakmile začnou blikat červeně (nejprve po intervalech, pak nepřerušovaně), musíme jít na přistání

- pokud nemám přehled o stavu baterie a nechci se spoléhat na diody, ohlídám si čas letu na stopkách. U P1 je to cca 8 minut letu, u P2 pak kolem 17 minut

 

Jakmile dojde akumulátor v copteře, mohou se deaktivovat motory a model spadne ?

- jakmile začne kapacita být na kritické úrovni, copter začne sám klesat. Vy můžete zasahovat do řízení kromě stoupání. Nedoporučuji držet copteru ve velké výšce, návrat by se nemusel bezpečně dokončit

 

Mohu převzít kontrolu nad copterou, když se aktivuje RTH (Return to Home)

- ano v Naza V2 je možné přepnout z GPS na ATTI bez GPS, tím vyřadím GPS z funkce a nad modelem získám kontrolu. Poté mohu opět přepnout do GPS. Toto není možné v letovém režimu Phantom 2

 

Je lepší létat v režimu Phantom 2 nebo Naza V2 ?

- doporučuji přepnout se do Naza V2. Lepší signalizace provozních stavů, možnost aktivace IOC (inteligentní ovládání) t.j HL a CL (přepínač S2)

 

Jaký je dosah FPV a RC soupravy ? Na jakou vzdálenost nebude výpadek signálu ?

- záleží na podmínkách letu. Ve volném terénu je dosah FVP i řídícího signálu přes 400m. Ve městě a v zástavbě pak může dojít k výpadku řídícího signálu po 100m

- je to velmi indiviuální. Je lepší se pohybovat do výše a vzdálenosti 100m. Pak mám plnou kontrolu nad modelem, vidím ho na 100%

 

Může vyletět copter ze signálu ?

- neměl by. Po ztrátě signálu se aktivuje FAIL SAFE a při správné kalibraci kompasu a HP (místo vzletu) se vrátí na místo vzletu. Pokud je FAIL SAFE nastaven na GO HOME and landing

 

Jak poznám, kdy je zapsán Home Point ?

- po cca 30ti sekundách rychle zabliká zeleně signalizační dioda /diody. Další zablikání nastane po načtení plného počtu satelitů

 

Mám DJI Phantom, létám rekreačně a nikoliv na komerční bázi. Je potřeba povolení od UCL ?

- není potřeba povolení k létání. Pro lepší informovanost cituji ze stránek UCL. " Pro bezpilotní letadla do 20 kg určená k rekreačně sportovním účelům se povolení k létání dle § 52 leteckého zákona nevydává a podmínky Doplňku X lze považovat za generální povolení užívání vzdušného prostoru ČR ve smyslu ust. § 52 leteckého zákona". Z toho vyplývá, že konkrétně Phantom je bezpilotní letadlo do 20kg a pokud není využíván pro komerční účely, povolení k létání není potřeba. Musíme se však řídit doplňkem X a létat tak, abychom neohrozili bezpečnost leteckého provozu. Pro lepší orientaci nyní toto schéma:

 

Když natáčím záběry, používám při tom video brýle ?

Všechna videa, která točím s DJI Phantom 2 Vision +, netočím s brýlemi apod. Vždy používám mobilní telefon pouze k náhledu (k zaměření kompozice). Při letu stále sleduji pohyb stroje a okolí. Jde o bezpečnost při letu samotném. Musíme si uvědomit, že v FVP vidíte jen to, co vidí kamera. Ale důležité je i okolí.